Kämpar

 
 
Jag har sått fröer och äntligen börjar de gro och de små kvistarna kämpar sig upp mot ljuset. Jag kommer knappt ihåg vad det var jag sådde, men i någon av krukorna är det sallad och i någon är det basilika. Jag tycker att det är så mysigt att plantera, se hur det växer, hur det lilla lilla fröet kan bli till något stort och vackert.
 
I mitt jobb ser jag människor växa. Jag förundras, när jag ser tillbaka på mitt år, över hur mycket ungdomarna jag jobbar med har utvecklats och förändrats. Hur de plötsligt både vågar ta plats och känner sig så säkra i sig själva att de kan ge plats åt någon annan, inkludera fler och öppna upp för gemenskap. Det är fint! I mitt jobb sätter vi frön. Det är långt ifrån alltid som jag får se skörden av det jag sår, men när jag får det är det värt all möda och all kämpan! Älskade ungdomar - ni är fantastiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0