Kärlek i handling

 
 
Efter en härlig midsommarhelg med vänner jag inte träffat på länge, med glädje, god mat, töntiga lekar och fina alldeles för tunna kläder, förbereder jag mig nu för något helt nytt. Om en vecka lämnar jag Sverige för att uppleva något som inte alls liknar något jag upplevt förut. Om en vecka åker jag till Rumänien för att arbeta på ett läger för romska barn. Love in acton är temat på lägret vilket också blir temat för min resa. Det är inte bara fattigdom som präglat de här barnens liv och uppväxt. De har inte heller fått den kärlek som för många barn i vårt land är en självklarhet. Mitt uppdrag blir därför att se, bekräfta och visa kärlek till barnen. Visa med handling att de är värdefulla, viktiga och unika. Kärlek i handling helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0