Dragoste - Kärlek

 
 
 
Det är svårt att tro att det är mitt i sommaren när regnet öser ner och det är svinkallt ute. Ännu har jag inte burit shorts en enda dag i år. Och jag som älskar att bada och dessutom bor granne med Vättern har inte ens doppat fötterna i sjön. På altanen hänger dekorationerna kvar efter sommarens festligheter, brossans student och midsommar, något skrynkliga av vind och fukt.
 
Själv håller jag mig inne idag. Jag har drömt mig tillbaka i tiden och plockat fram pysseltjejen inom mig. Idag har jag pärlat armband som aldrig förr. Jag berättade ju igår att jag på söndag kommer åka till Rumänien. Vi ska vara ledare på ett läger för romska barn och jag ska hålla i en pyssel-workshop. Tanken är att vi ska göra armband som det på bilden ovan. Dragoste betyder kärlek och temat för lägret är kärlek i handling.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0